بازدید 5246

جوابیه شرکت "کی بی سی" به خبر «تابناک»                                        

کد خبر: ۹۱۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 05 August 2019
پیرو درج خبری با عنوان «با ٢٠ شركتي كه يك ميليارد يورو ارز دولتي درآنها گم شده است بيشتر آشنا شويد»، شرکت " کی بی سی" جوابیه‌ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.
 

به گزارش «تابناک اقتصادی»، متن این جوابیه که به امضای سید رضا صالح، مدیرعامل این شرکت رسیده، به شرح زیر است:

مدیر محترم سایت تابناک

باسلام

احتراما، در خصوص خبر منتشر شده در تاریخ 07/05/1398 در آن سایت محترم با عنوان " با ٢٠ شركتي كه يك ميليارد يورو ارز دولتي درآنها گم شده است بيشتر آشنا شويد" و ذکر نام شرکت " کی بی سی" در آن مقاله، این شرکت لازم می‌داند توضیحاتی را جهت شفاف‌ سازی و تنویر اذهان عمومی به استحضار برساند:

همانگونه که اشاره گردیده است، این شرکت در سال 1333 تاسیس گردیده و در سال 1392 به عنوان تنها شرکت بازرگانی در فرابورس پذیرفته شد و نیاز به توضیح ندارد که مقررات بورس تماماً بر اساس شفاف سازی پایه ریزی شده و سهامداران محترم شرکت که بالغ بر ده هزار نفر می باشند بزرگترین گواه اعتماد به عملکرد می باشند. به گونه ای که در سالجاری طی مدت کمتر از سه ماه ارزش سهام این شرکت افزایش حدود 5/2 برابر را تجربه نموده است.

خدمات فراوان این شرکت در طی سالیان متمادی باعث گردیده که این شرکت یکی از خوشنام ترین شرکتها در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی باشد که متولیان و دست اندر کاران این صنعت کاملاً بر آن واقف می باشند.

آنچه که در مقاله اخیر و چالش مربوط به گم شدن ارز دولتی توسط اصحاب رسانه و آن سایت محترم مغفول مانده است و نیاز به توضیح و روشن سازی دارد این است که در شرایط تحریم اقتصادی و خصوصا تحریم‌های بانکی، بسیاری از شرکت‌های معتبر خارجی و خصوصا شرکتهای اروپایی، شرایط فروش و تحویل کالا به ایران را تغییر داده و بسیار مشکل و محدود کرده‌اند؛ به گونه‌ای که فقط درصورت پرداخت نقد و به صورت پیش پرداخت کامل و تنها به صورت حواله حاضر به تولید و ارسال کالا می‌باشند. این موضوع نیز مستلزم آن است که کل ارز توسط بانک مرکزی تخصیص یافته و به طرق مختلف و با استفاده از راهکارهای خاص بازرگانی نسبت به انتقال ارز اقدام گردد .

لازم به ذکر است، در مقاله مذکور،  مبلغ ارزی اختصاص یافته برای این شرکت به میزان 16.180.980 یورو ذکر شده و عنوان گردیده که مبلغ 6.390.305 یورو یعنی حدود 40 درصد از آن رفع تعهد نشده و  این درحالی است که عملکرد این شرکت جهت واردات کالا در سال 97 بیش از اینها  و بالغ بر 27 میلیون یورو بوده که حدود 23 میلیون یورو آن وارد گردیده و تنها حدود 4 میلیون یورو باقیمانده که آنهم در مرحله اقدام می‌باشد که بعضا به علل تحریم‌ و مشکلات جابجایی ارز و تحریم بخش حمل و نقل و یا تغییر نوع کالا به تشخیص مراجع ذیربط، دچار وقفه گردیده که با رفع موانع ، کالای جدید در حال واردات می‌باشد و مجموع این عوامل منجر گردیده که رفع تعهد ارزی برای بخشی از اقلام از مهلت معمول بانک مرکزی که در شرایط عادی و آرامش اقتصادی وضع گردیده، فراتر رود که این مسئله به هیچ عنوان به معنی گم شدن ارز دولتی و یا عدم رفع تعهد ارزی و مانند آن نمی‌باشد و استفاده از واژگانی مانند "گم شدن ارز" غیر حرفه ای بوده و موارد ابرازی ، تمام تلاش و مساعی این شرکت را برای رفع نیازهای ضروری کشور و مقابله با مشکلات تحریم و به کارگیری راهکارهای مختلف جهت حفظ روابط تجاری با تامین‌کنندگان خارجی را زیر سوال برده و چه پسندیده بود که نگارنده مقاله از متخصصین و صاحبان تخصص و تجربه در زمینه بازرگانی خارجی استفاده می‌نمود.

با مشاهده مقالاتی از این دست اینچنین به نظر می رسد که برخی با اعتقاد بر عدم تخصیص ارز دولتی برای تامین اقلام حیاتی بویژه دارو و تجهیزات پزشکی، با استفاده مغرضانه از پیگیری بانک مرکزی جمهوری اسلامی جهت حصول اطمینان از چرخه عملکرد ، به عنوان ابزاری برای حقانیت اعتقاد خود استفاده نموده اند که پسندیده نمی باشد.

در نهایت به استحضار می رساند در شرایط موجود که همراهی و همدلی به منظور عبور کشور از شرایط جنگ اقتصادی تحمیلی توسط استکبار جهانی ضرورت دارد ، انحراف افکار عمومی برای بدبینی نسبت به خدمت گذاران ملت موجب ضایع گردیدن تلاشهای بعمل آمده شده که قطعاً رضای باریتعالی در این نخواهد بود.

در خاتمه به استحضار می رساند، کلیه اطلاعات و مستندات لازم نزد مراکز و مراجع ذیربط موجود و اطلاع رسانی کامل انجام شده است.

                                                                                         سید رضا صالح

                                                                                                   مدیر عامل

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست